رسول دلیری - متخصص کسب و کار دیجیتال
سیستم سازی منابع انسانی

سیستم سازی منابع انسانی

سیستم سازی منابع انسانی (Human resources systematization) به همکاران شما در سیستم این امکان را می دهد تا از آن برای بهبود فرآیندهای لازم، ساده سازی و حذف افزودنی ها و در عین حال ایجاد یکپارچگی و حفظ تمام اطلاعات منابع انسانی به روز استفاده کنند.

راهکارهای سیستم سازی منابع انسانی به مدیران این امکان را می دهد که با کاهش هزینه ها، حذف افزونگی و افزایش دقت و سرعت پردازش اطلاعات، بستر اطلاعاتی لازم را برای تصمیم گیرندگان خود فراهم کنند و زمینه ساز افزایش بهره وری کارکنان و در نتیجه بهبود کار سازمان شوند.

این راه حل طیف کامل و متنوعی از فعالیت ها در زمینه مدیریت منابع انسانی، تفکیک کارکردهای کاری، هماهنگی فرآیند و یکپارچه سازی فعالیت ها را پوشش می دهد. سیستم سازی منابع انسانی دلیری در قالب ماژول های مختلف نیازهای شرکت شما را از شناسایی و جذب کارمندان تا خدمت رسانی به کارکنان پوشش داده است.

این مجموعه به شما این امکان را می دهد تا با توجه به نیاز و ترجیحات خود به ترکیب مورد نظر دست یابید.

مزایا و منافع

تمامی فرآیندهای مدیریت منابع انسانی را با توجه به نیازهای هر سازمان

سیستم سازی منابع انسانی، کل فرآیند منابع انسانی سازمان را پوشش می دهد. در واقع این سیستم از مدیریت اطلاعات فعالیت های منابع انسانی، از صدور دستورات خدماتی گرفته تا ارزیابی عملکرد، آموزش، بهداشت و … را شامل می شود.

سیستم سازی منابع انسانی اطلاعات مربوط به این گستره وسیع را به صورت یکپارچه و طبقه بندی شده در حضور ادارات و کاربران مختلف در اختیار مدیران قرار می دهد.

سیستم سازی منابع انسانی می تواند کل برنامه کاری را به صورت یکپارچه و با در نظر گرفتن تقسیم وظایف در اختیار مدیر قرار دهد، ولی برای اجرای درست آن باید یک مشاور متخصص شما را راهنمایی کند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

هماهنگی با سایر بخش های سازمان

ساختار منابع انسانی در سیستم، با توجه به ارتباط بین حوزه های اداری و مالی سازمان، در صورت گنجاندن در سیستم حقوق و دستمزد، می تواند از نتایج ارزیابی عملکرد شغلی و آموزش افراد در انتخاب شغل استفاده کند.

اجرای سریع و دقیق تغییرات در قوانین و مقررات مربوط به سیستم های ارائه خدمات

سیستم سازی منابع انسانی شرکت شامل مجموعه ای متنوع و پیچیده از قوانین و مقررات است که سیستم های جبران خدمات مختلف را با دقت و سرعت تنظیم می کند. همچنین از انعطاف لازم برای اعمال تغییرات در قوانین و رویه ها برخوردار است.

پوشش سیستم های جبران خدمات

در این سیستم می توانید تمامی جداول مهم برای محاسبات لازم از نوع کار، فاکتورهای مفید برای تصمیم گیری انتخاب را تعیین کنید.

در فرمول بندی کاملا فارسی منابع انسانی، امکان استفاده از تمامی پارامترها و داده ها در تعریف فرمول های فاکتور وجود دارد.

اعمال تغییرات در قوانین و رویه ها در مدت زمان کوتاه

برای این منظور سیستم به صورت خودکار عوامل صدور احکام انتخاب شغل و احکام اصلاحی را با امکان ایجاد جداول پایه برای محاسبات جدید محاسبه می کند. همچنین هنگام محاسبه، تاریخچه داده ها و اطلاعات را در نظر می گیرد.

تضمین امنیت داده ها و امکان ایجاد حقوق دسترسی بر اساس ترجیحات کاربر

سیستم سازی منابع انسانی حفاظت و امنیت اطلاعات منابع انسانی شرکت شما را تضمین می کند. این سیستم به کاربران اجازه می دهد تا سطح دسترسی مورد نظر خود را در فرم مشخص کنند.

افزایش دقت و قابلیت اطمینان در دسترسی به اطلاعات

این سیستم به هر کاربر اجازه می دهد محدودیت دسترسی داشته باشد. همچنین بر اساس رکورد های داده هر کاربر سطح دسترسی خاصی را تعریف کرد.

توسعه سیستم شایستگی در شرکت

سیستم سازی منابع انسانی زیرساخت لازم را برای پیاده سازی و توسعه چارچوب شایستگی فراهم می کنند.

افزایش کیفیت کار و صلاحیت کارکنان

سیستم سازی منابع انسانی سیستم را برای مستندسازی ( Documentation ) نتایج تجزیه و تحلیل شغل یکپارچه می کند. این سیستم می تواند استانداردهای آموزشی و مسئولیت های شغلی را تعیین کند. همچنین ممکن است استانداردهای لازم را برای شرایط شغلی و موقعیت های سازمانی بر اساس وظایف و ویژگی های مرتبط تعیین کند.

بهبود فرآیندهای استخدام، آموزش، توسعه و جبران خدمات

این سیستم به طور خودکار نیازهای نیروی کار را بر اساس ویژگی های شغلی تعیین می کند. علاوه بر این، با استفاده از این سیستم می توان نیازهای آموزشی نیروی انسانی را در موقعیت یا به طور کلی در سازمان شناسایی کرد. با استفاده از ارزیابی عملکرد و نتایج آموزشی این سیستم، امکان تدوین طرح‌های تشویقی هزینه در ازای خدمات نیز وجود دارد.

استفاده آسان از سیستم برای کاربران

سیستم سازی منابع انسانی دلیری با استفاده از مدرن ترین فناوری ها و طراحی گرافیکی مناسب، فعالیت کاربر را در سیستم تسهیل می کند. بنابراین کاربر می تواند به راحتی با سیستم کار کند.

سهولت استفاده و کاهش زمان دسترسی به اطلاعات

از دیگر ویژگی های این سیستم دسترسی سریع و دقیق به اطلاعات جمع آوری شده لازم در سطوح مختلف سازمان و همچنین افزودن و حذف فیلدهای لیست در صورت نیاز و برای هر کاربر می باشد.

ماژول های موجود در سیستم

ماژول های این سیستم با وظایف و کارکردهای مدیریت منابع انسانی سازگار بوده و با توجه به نیاز مدیران منعطف می باشد. علاوه بر این، بررسی کار در ماژول های مختلف با توجه به عملکردهای مرتبط در ماژول های دیگر انجام می شود. این ماژول ها عبارتند از :

  • استخدام
  • شکل گیری
  • سنجش عملکرد
  • بهداشت (بهداشت کارکنان و بهداشت محیط)
  • وام
  • کنترل تردد

تفاوت بین مدیریت منابع انسانی سنتی و مدرن

مدیریت منابع انسانی مدرن از نقش های سنتی خود فراتر رفته است. در گذشته مدیریت منابع انسانی تنها به عنوان تابعی برای بررسی و حل مشکلات افراد و کارکنان در سازمان تلقی می شد.

به شیوه سنتی مدیریت پرسنل در موضوعاتی چون تعیین حقوق، استخدام، اخراج، مدیریت عملکرد، توسعه سازمانی، برقراری کنترل و ایمنی، سلامت کارکنان، انگیزش کارکنان، ارتباطات داخلی، مدیریت و آموزش مشارکت داشت.

در حال حاضر، به غیر از برخی مشاغل قدیمی که برون سپاری شده اند، مشاغل مدرن نیز به مجموعه کارهای مدیریت منابع انسانی اضافه شده است که با کمک آقای دلیری میتوانید مشاوره های بسیار مفیدی برای سیستم سازی منابع انسانی بگیرید.

در مقوله مشاغل مدرن، مهمترین تغییر تبدیل سیستم به یک رویکرد استراتژیک و کل نگر برای مدیریت افراد و « بهبود فرهنگ سازمانی و محیط کار » است.

در واقع، در مدیریت منابع انسانی مدرن، جدای از وظایف سنتی، کارکرد اصلی افزودن و ایجاد ارزش سازمانی از طریق بهینه‌سازی استراتژیک عملکرد کارکنان برای تأثیرگذاری مثبت بر کل سازمان است.

به عبارت دیگر دامنه فعالیت های مدیریت منابع انسانی فراتر از برقراری ارتباط با کارکنان و افزایش سطح رضایت شغلی است و تمامی فعالیت های این برنامه در جهت بهبود و توسعه کل سازمان است.

هدف مدیریت منابع انسانی

کسانی که مسئول طراحی و پیاده سازی سیستم سازی منابع انسانی هستند باید ارزش آن را به سازمان ثابت کنند. این افراد با محافظت از سازمان در برابر اقدامات کیفری و حقوقی ناشی از عملکرد نامناسب ساختار پرسنلی و با جلوگیری از اختلالات سازمانی مرتبط با این گونه دعاوی، شایستگی خود را ثابت می کنند.

در واقع، این مشاورها به عامل اتحاد و متعادل کننده سیستم های مدرن تبدیل شده اند.

سیستم های مدرن با ایجاد تعادل بین منافع مشتریان، مدیران، مالکان، کارکنان و سهامداران شرکت، نقش مهمی در رشد و توسعه سازمان ها ایفا می کنند.

جهت استفاده از خدمات مشاوره سیستم سازی منابع انسانی درخواست خود را از صفحه مشاوره سیستم سازی کسب و کار ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 14 =

مقالات مرتبط

سیستم سازی فروش

سیستم سازی فروش

برای شروع، باید بدانید که سیستم فروش چیست. سیستم سازی فروش (Sales systematization) به معنای نوشتن فرآیندهای فروش، مستندسازی آنها و در نهایت رسیدن به

مطالعه این مقاله »