رسول دلیری - متخصص کسب و کار دیجیتال
مشاوره سیستم سازی بازاریابی

سیستم سازی بازاریابی

سیستم سازی بازاریابی به معنای طراحی، پیاده سازی و ایجاد مجموعه ای از فرایندها و ابزارهاست که در یک چرخه سیستمی با خودکارسازی امور واحد بازاریابی مجموعه اقدامات یک تیم را سازماندهی و منجر به افزایش کارایی و ایجاد بهترین اثربخشی در چرخه اقدامات بازاریابی یک مجموعه می شود. بنابراین می توانید از سیستم سازی بازاریابی برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید. 

بازاریابی مطالعه و مدیریت روابط مبادله ای است. بازاریابی (Marketing) فرآیندی است که توسط آن شرکت ها مشتریان را جذب می کنند، روابط قوی با مشتریان ایجاد می کنند و برای مشتریان ارزش ایجاد می کنند تا در ازای آن از مشتریان ارزش دریافت کنند. از آنجایی که بازاریابی برای جذب مشتری استفاده می شود، این فعالیت یکی از اجزای اصلی مدیریت بازرگانی و تجارت است.

آمیخته بازاریابی، که ویژگی های خاص یک محصول و نحوه فروش آن را تعریف می کند، تحت تأثیر محیط پیرامون محصول، نتایج تحقیقات بازاریابی و بازار، و ویژگی های بازار هدف محصول است. پس از تعیین این عوامل، بازاریابان باید تصمیم بگیرند که از چه روش هایی برای تبلیغ محصول استفاده کنند، از جمله کوپن ها و سایر مشوق های خرید.

کسب و کار ها چرا نیاز به سیستم سازی بازاریابی دارند؟

اگر روند کاری شما با مشکل مواجه شود و طبق قوانین و مقررات خاصی پیش نرود، به زودی با شکست مواجه خواهید شد.

تصور کنید که صاحب یک تجارت سودآور و پررونق هستید. علاوه بر این، شما یک تیم قابل اعتماد دارید که همه اعضای آن مانند شما به کار و کاری که انجام می دهند متعهد و مشتاق هستند. جدا از این موارد، فرهنگ سازمانی خوبی ایجاد کرده اید. کارمندان شما دقیقا می دانند که از آنها چه انتظاری می رود و با توجه به سطح و کیفیتی که باید کار خود را انجام دهند. 

این مثال دقیقا سیستم سازی بازاریابی را نشان میدهد و به رشد کسب و کار شما کمک میکند و شما برای سیستم سازی درست نیازمند مشاوره سیستم سازی کسب و کار هستید که زمان و هزینه شما را برای انجام این کار کاهش دهد. ما به شما کمک میکنیم تا شما بهترین سیستم سازی برای کسب و کار خودتان را پیاده کنید.

تاثیر فناوری بر بازاریابی

با ظهور فناوری وب 2، شبکه های اجتماعی، پرینترهای سه بعدی، هواپیماهای بدون سرنشین و غیره، علم بازاریابی دستخوش تغییرات عمیق و خلاقانه ای شده است. به عنوان مثال، با دسترسی همگان به وب و فرصت مقایسه قیمت محصولات با یکدیگر، نبرد برای کاهش قیمت ها برای خرده فروشان افزایش یافته است. همچنین، ظهور اینترنت بستری ایده‌آل برای بازاریابی ویروسی ایجاد کرده است که قدرت ارائه‌دهندگان محتوای سنتی را تضعیف کرده و تولیدکنندگان محتوا را توانمند می‌سازد. در مورد رشد پرینترهای سه بعدی می توان از زنجیره تامین بازار صحبت کرد و گفت که با گسترش پرینترهای سه بعدی و افزایش کیفیت و دقت آنها، حرکت محصولات نهایی کاهش می یابد و میزان مواد اولیه کاهش می یابد.

با این حساب متوجه شدیم که برای اینکه ما در این بازار دوام بیاوریم نیازمند دیجیتال مارکتینگ هستیم تا کسب و کار ما رشد پیدا کند.

مزایای مشاوره سیستم چیست؟

به لطف سیستم‌بندی کسب‌وکار، همه افراد سازمان دقیقاً می‌دانند چه کاری، چگونه و چه زمانی باید آن را انجام دهند. به لطف بهینه سازی سیستم ها، هیچ جلسه ای بدون نتیجه گیری صورت نمی گیرد و سیاست های پیچیده ای وجود ندارد. همچنین زمان تلف نمی شود. همه اینها برای این است که چرخ سازمان هر چه بهتر بچرخد.

با سیستم‌سازی کسب‌وکار، وقتی مشکل یا چالشی پیش می‌آید، پاسخ روشن است. پیاده سازی آن در زمان شما صرفه جویی می کند. بدون مشاوره سیستم سازی بازاریابی، می تواند مشکلات بی پایانی ایجاد کند که مانع از موفقیت شما و کسب و کارتان شود.

مزایای دیگر ساختار سیستم سازی بازاریابی چیست؟

تنها راه برای اطمینان از کیفیت خدمات و محصولات ایجاد یک سیستم تضمین کیفیت است که عملکرد هر بخش را به درستی بررسی می کند. وقتی این کار در عمل انجام شود، زمان را برای مدیران ارشد و مالکان آزاد می کند تا روی جنبه های مهم تر سازمان کار کنند.

تمرکز بر حوزه هایی مانند استراتژی اصلی سازمان یا حتی توسعه محصول جدید و اجرای به موقع تغییرات لازم به شما این امکان را می دهد که گام هایی را در راستای اهداف استراتژیک سازمان بردارید.

همچنین سیستم سازی بازاریابی باعث میشود هزینه های شما کم شود و در آمد شما زیاد شود.

چرا مدیران کسب و کار سیستم سازی نمی‌کنند؟

بسیاری از مدیران وقتی این کلمه را می شنوند، این تصور را ایجاد می کنند که قرار است با جلسات متعدد پشت سر هم، کاغذبازی ها و هر چیز دیگری که باید انجام شود، مواجه می شوند. که معمولاً تا جلسه بعدی انجام نمی شود و فقط موارد بیشتری را اضافه می کند.

به طور کلی، مدیران فکر می کنند که سیستم سازی فقط یک فرآیند پیچیده است که مدیریت امور را دشوارتر می کند. اما برعکس؛ این بدان معنا نیست که شما باید وقت بیشتری برای بازاریابی بگذارید. یا در تمامی کارها و رویه ها حضور داشته باشد. یا وقت شما آنقدر شلوغ خواهد شد که دیگر نمی توانید کار مفید دیگری انجام دهید، بلکه با گرفتن یک مشاور متخصص کسب و کار میتوانید به راحتی یک سیستم سازی بازاریابی برای خود ایجاد کنید و سود خودتان را افزایش دهید.

یکی از بزرگترین مزیت های مشاوره سیستم سازی بازاریابی «آزادی وقت مدیران و کاهش هزینه» است.

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک با گرفتن مشاوره در زمینه سیستم سازی بازاریابی و ساده‌سازی فعالیت‌های خود موفق به دستیابی به اهداف تجاری خود شده‌اند که منجر به رشد قابل توجهی شده است. جهت استفاده از خدمات مشاوره سیستم سازی بازاریابی درخواست خود را از طریق صفحه مشاوره سیستم سازی کسب و کار ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

مقالات مرتبط

سیستم سازی فروش

سیستم سازی فروش

برای شروع، باید بدانید که سیستم فروش چیست. سیستم سازی فروش (Sales systematization) به معنای نوشتن فرآیندهای فروش، مستندسازی آنها و در نهایت رسیدن به

مطالعه این مقاله »