چگونه تحول در کسب و کار ایجاد کنیم؟

برخی از فعالیت های تجاری خیلی زود رونق خود را از دست می دهند مخصوصا آن دسته از کارهایی که برای مردم جذابیت دارد و سمت آن سوق داده می شوند؛ آیا مشکل از مشتریان  و مخاطبان کسب و کار است یا مدیریت آن کسب و کار؟

مطمئنا از مشتریان و مراجعه کنندگان مشکل بوجود نمی آید، آن چیزی که مشکل را ایجاد میکند یا ضعف مدیریتی است یا ضعف در اجرای کار.

وقتی کاری را انجام می دهیم که صرفا فقط انجام داده باشیم و هیچ علاقه ایی در پس اجرای آن نباشد ممکن است در مراحل اول فروش یا خدمت رسانی موفق باشد اما مردم در طولانی مدت دلسرد می شوند.

بررسی نمونه موردی

به دلیل اینکه خاطره ایی پیش آمد تا باب این شود به شما موضوعی را یادآوری کنیم. توجه شما را به خواندن این موضوع جلب می کنیم.

چندی است پسرم را به کلاس های تابستانی می بردم فردی که کلاس کارگاه بازی را اداره می کند مدتی است که برای بچه ها کارهای بازی و خلاقانه انجام می دهد.

به دلیل اینکه امروزه بازی های حرکتی با سبک آپارتمان نشینی که داریم برای والدین بسیار جذاب و  مورد توجه است و خانواده ها به دنبال این گونه کلاس ها هستند.

در اوایل برگزاری این دوره ها که مربوط به چندین سال قبل می شد کلاس های این آقای مربی جای ثبت نام نداشت و همیشه سرشان شلوغ بود اما الان این گونه نیست و افراد از اجبار و با تعداد کمی در این کلاس ها حاضر می شوند حتی در دوره ده جلسه ایی، جلسات اول افراد حاضر و به جلسات هفت به بعد حضور کودکان به حداقل خود می رسید در این بین حتی گاهی خود مربی می گفت بچه ها چرا اینقدر کم هستند؟

با اینکه حتی شهریه را واریز کرده اند اما نمی آیند!

دلیل چه می تواند باشد؟

به علت تمرکزی که روی این حوزه فعالیت های تجاری داشتم  روی این موضوع رفتارهای محیطی را در یک بازه زمانی تجزیه و تحلیل کردم.

اولین موضوعی که نظر من را جلب کرد رفتار خیلی پایین تر از حد معمول از جانب خدمت دهنده یا همان مربی با والدین و کودکان است.

به دلیل اینکه این یک فعالیتی تعاملی است و تعامل این حوزه کاری چون با کودک است نیازمند ارتباط هوشمند است که به گونه ایی از دانش روانشناسی کودکان و ارتباطات با آن بر میگردد.

یعنی در این بخش علاوه بر تخصص اولیه که بازی با کودک است نیازمند مهارت تکمیلی است که شخص موظف است آن مهارت را فرا بگیرد.

در این قسمت که توضیح دادم دو مورد دارای اهمیت بود یکی تخصص و یکی ارتباط با مشتری.

مورد بعدی علاقه به کار است.

گاهی دیده می شد افرادی که در بازی به هر علتی ناراحت می شدند و کناره گیری می کردند و حتی کلا محیط را ترک می کردند مربی خنده رضایت آمیزی میزد و خوشحال بود و انگار شر یک موضوع از سرش برداشته شده.

و شاید در این دوازده جلسه بازی فعالیت ها همه تکراری و هیچ نکته جدیدی در آن یافت نمی شد. چند مورد را می توانیم به کسب و کار های بزرگ تعمیم بزنیم، موارد مورد توجه این است یکی علاقه به اینکه ما کار را از سر شوق انجام دهیم حتی زمانی که احساس می کنیم فعالیت ما دچار یکنواختی شده است با اندکی تغییرات و ایده پردازی می توانیم سبب پویایی کار هم برای اجرا و خدمت رسانی خودمان و هم برای جذب مشتریان جدید شویم.

راهکارهای تحول در کسب و کار

در نظر بگیرید که برای زنده ماندن یک کسب و کار موارد زیادی را باید مد نظر قرار دهیم.

  • تخصص در کار
  • ارتباط با مشتری به شیوه صحیح
  • اشتیاق در کار
  • خلاقیت و نوآوری

لطفا قبل از انجام امورات بالا در کار خود تمرکز کنید خودتان را جای مشتریان قرار دهید تا بتوانید مشکلات کار را درک کرده و رفع مورد کنید.

هیچ کس جز خودتان در درجه اول نمیتواند سبب تغییرتان شود درست است مشاور میتواند جهت های خوبی به کسب و کارتان دهد اما این زمانی است که شما تغییرات را بپذیرید و قبول کنید که نوآوری در کسب و کارتان میتواند سبب تحول کسب و کارتان شود.

امروزه بازاریابی دیجیتال سبکی از روش های نوین کسب و کار است که سبب می شود کسب و کارتان در اینترنت و روش های بازاریابی آنلاین و بازاریابی اینترنتی  نوآورانه شود و گسترش پیدا کند.

سبک های جدید را بپذیرید و تغییرات را در شیوه های کسب و کارتان اعمال کنید.

خدمات مشاوره کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + چهار =

مقالات مرتبط