کتاب اقتصاد دیجیتال

کتاب اقتصاد دیجیتال

کتاب اقتصاد دیجیتال نوشته دان تاپسکات (Don Tapscott) یکی از فعالان و نویسندگان و متفکران حوزه تکنولوژی است.

این کتاب برای اولین بار در سال 1996 با عنوان زیر چاپ شد.

اقتصاد دیجیتال: وعده و خطر در عصر هوش شبکه ای

The Digital Economy: Promise and Peril in the Age of Networked Intelligence

The Digital Economy

isbn:0070633428

اصطلاح اقتصاد دیجیتال

اصطلاح اقتصاد دیجیتال یا Digital Economy که در این سال‌ها به صورت گسترده به کار می‌رود، توسط او و پس از انتشار کتاب Digital Economy او در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ رواج یافته است.

او در این کتاب، اقتصاد حاصل از تعامل‌های خرد اما گسترده‌ی انسان‌ها را تحلیل می‌کند. همان شکلی از اقتصاد، که ویکی‌ها نمونه‌ای از آن هستند.

محتوای کتاب اقتصاد دیجیتال

دان تاپسکات، کارشناس فناوری اطلاعات در این کتاب، به این سوال پاسخ می‌دهد که ذهن هر مدیر و مدیر آینده‌نگر را به چالش می کشد:

فناوری جدید برای من و کسب‌وکارم چه معنایی دارد؟

دان تاپسکات به زبانی ساده و بدور از واژه های فنی، با استفاده از نمونه‌های واقعی از سازمان‌های پیشرو که با موفقیت در موج جدید فناوری اطلاعات حرکت می‌کنند، نشان می‌دهد که چگونه فناوری جدید و استراتژی‌های تجاری نه تنها فرآیندهای کسب‌وکار، بلکه همچنین نحوه ایجاد محصولات و خدمات را تغییر می‌دهند.

اما این سفر قابل توجه به همین جا ختم نمی شود. اقتصاد دیجیتال همچنین شما را به کانون همگرایی جدید محاسبات، مخابرات و سرگرمی می برد.

از سیستم‌های خرید متصل الکترونیکی Wal-Mart گرفته تا دانشگاه آنلاین Sun Microsystem گرفته تا کیوسک‌های ویدئویی بانک Chase Manhattan، و فراتر از آن، نشان می‌دهد که چگونه سازمان‌های تشنه نتیجه در حال عبور از مهندسی مجدد ساده به سمت تحول کامل شرکت با قابلیت فناوری اطلاعات هستند.

اقتصاد دیجیتال همچنین به بعد تاریک شاهراه اطلاعات می پردازد، اولین نگاه صریح، متعادل و جامع به خطرات انقلاب در حال انجام برای هر تجارت، جامعه و فردی.

تاپسکات با این کتاب بحثی بین‌المللی را در مورد نقش تجارت در گذار به اقتصاد جدید و جامعه جدید مبتنی بر انصاف، عدالت و دموکراسی باز می‌کند.

جدیدترین ویرایش کتاب اقتصاد دیجیتال

آخرین ویرایش این کتاب در سال 2014 با عنوان زیر منتشر شده است.

نسخه سالگرد اقتصاد دیجیتال: بازاندیشی در وعده و خطر در عصر هوش شبکه ای

The Digital Economy Anniversary Edition: Rethinking Promise and Peril In the Age of Networked Intelligence

The Digital Economy ANNIVERSARY EDITION
isbn:0071835555

دان تاپسکات (Don Tapscott)

دان تاپسکات (زاده 1 ژوئن 1947) مدیر اجرایی، نویسنده، مشاور و سخنران تجاری کانادایی است که در استراتژی کسب و کار، تحول سازمانی و نقش فناوری در تجارت و جامعه تخصص دارد.

او مدیر عامل گروه Tapscott و یکی از بنیانگذاران و رئیس اجرایی موسسه تحقیقات بلاک چین است. او رئیس سابق دانشگاه Trent University است و در حال حاضر استادیار مدیریت فناوری و عملیات در مدرسه بازرگانی INSEAD است.

don tapscott

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقالات اقتصاد دیجیتال را مطالعه کنید و یا از قسمت مشاوره و تماس، سئوالات خود را مطرح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =

مقالات مرتبط